
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej PPZ w Przedszkolu Samorządowym nr 8
WYMAGANIE:
Korzystne dla zdrowia dzieci zmiany w przedszkolu w zakresie żywienia oraz kształtowania na co dzień zdrowych nawyków żywieniowych.
Cel ewaluacji:
- Zdefiniowanie błędów w zakresie prawidłowego żywienia dzieci w przedszkolu.
- Diagnoza potrzeb dzieci, pracowników przedszkola oraz rodziców w zakresie kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych.
- Zmiana dotychczasowych / ukształtowanie nowych – prawidłowych nawyków żywieniowych.
- Określenie stopnia ukształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych.
- Korzystne dla zdrowia dzieci zmiany w przedszkolu w zakresie żywienia oraz kształtowania na co dzień zdrowych nawyków żywieniowych.
Przebieg ewaluacji:
wrzesień – opracowanie koncepcji ewaluacji, wstępne badania, diagnoza potrzeb i oczekiwań wszystkich zainteresowanych korzystnymi zmianami w zakresie kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych;
styczeń – przeprowadzenie badania (wywiady, ankiety, analiza dokumentów, obserwacja);
maj – przeprowadzenie badania (wywiady, ankiety, analiza dokumentów, obserwacja);
lipiec – raport ewaluacyjny;
Metody i narzędzia badawcze wykorzystane do pozyskania danych:
- Ankieta wśród nauczycieli;
- Ankieta wśród rodziców;
- Ankieta wśród pracowników przedszkola (kucharki, intendent);
- Wywiad z dziećmi;
- Obserwacja posiłków;
- Analiza dokumentów (jadłospisy, plany miesięczne, dzienniki zajęć, sprawozdania z akcji i programów realizowanych w przedszkolu związanych z propagowaniem zdrowego żywienia, doskonalenie zawodowe w zakresie zdrowego odżywiania);